Hela midsommarveckan ser ut att regna bort

Regn, regn, regn. Nu har det regnat flera dagar i sträck. Visserligen har jag jobbat, men det hade varit trevligt att fiska en del trots jobb. Nog kan man väl fiska trots att det regnar, men det har verkligen varit ihållande och blåsigt. Jag blir helt enkelt inte så sugen då. Just midsommarveckan brukar ju vara den bästa på hela säsongen. Nu är det bara hoppas på att den förskjuts lite. Än så längre har inte fått särskilt mycket öring. I strömmande vatten är de lätträknade - ingen.  Nu är det i alla fall inte mycket jobb kvar. Efter den här perioden jobbar jag bara fyra dagar till, sen är det semester. 

Med det här vädret har det inte heller blivit så mycket bloggat. Jag hoppas att vädret styr upp sig snart. Jag är riktigt sugen på en tur till Älvdalen. 


Kommentarer
Postat av: Jari

Är du ute och fiskar Sjösandslända något, det börjar komma igång skapligt nu.

2009-06-15 @ 21:26:49
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Magnus

Älvdalen låter hur gött som helst! Har bara vart i Norge och fiskat öring faktiskt, trots väldigt fina vatten i sverige. Måste testa Älvdalen någon gång snart i framtiden.

2009-06-18 @ 11:22:01
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ok, ja har du inte varit i Älvdalen än är det dags att du gör ett besök. Kanske inte så märkvärdigt, men jag har i alla fall haft mitt bästa fiske i Älvdalen.

2009-06-18 @ 20:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0