Bra svenskt filmår


För mig som älskar svenska kriminalfilmer kommer det bli ett riktigt bra år. Det började nu i januari med den första av åtta nya Wallanderfilmer. Den har jag visserligen inte sett än. Hade tänkt att göra det, men av nån konstig anledning visas den inte på bion i Falun. I februari kommer Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" Jag har läst böckerna mer än en gång och är i särklass de bästa deckare jag läst nån gång.

När jag kollade runt lite på sf.se visade sig att även trilogin med Johan Falk ska expanderas till sex nya filmer. Noll tolerans, Livvakterna och Tredje vågen var riktigt bra filmer så jag hyser gott hopp om de kommande sex. Så dagar som inte kommer ägnas till fiske finns det möjligthet till god underhållning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0