Fiskerapport

Jag lovade igår att jag skulle rapportera hur fisket har gått idag. Som bestämt så drog vi iväg imorse, jag Nicklas och Martin. Planen var att fiska gädda i Österdalälven. Gäddorna borde vara på hugget nu och som jag sa igår vet jag ett bra ställe. Platsen där vi fiskade är inte direkt någon naturskön plats att vara på. Gammalt skräp över allt som en massa puckon har dumpat i älven. Just så här års är det väldigt lågt vatten så allt skrot kommer fram. Vädret var helt ok men kanske lite i kallaste laget innan solen kom fram ordentligt. Till fisket då, alla tre valde att fiska med stora och långsamma beten som ska vara bra så här års. Tyvärr verkade inte gäddorna vara på hugget. Vi fiskade av en sträcka på cirka 500 meter av älven utan resultat. Det mest dramatiska var när Martin fastnade med sin wobbler i Nicklas mössa. Nicklas i sin tur tröttnade och började elda.

Vid 13-tiden hade vi tänkt att ge upp och åka hem, men då kom vi på att vi skulle åka till Gagnef - Djura och prova lite fiske efter regnbåge. Det har nämligen för en kort tid sen släppts ut en massa regnbåge, närmare 40.000 st om jag inte minns helt fel. Sagt och gjort, vi packade om bilarna till en, jag hade nämligen ingen soppa i min bil så det fick bli Nicklas bil. Efter att ha lämnat min bil på Ica Maxi´s parkering i Borlänge var vi på väg. Jag vart tvungen att ringa en kompis för en vägbeskrivning. Jag har aldrig varit i korkarna och fiskat förut. Det var inga problem att hitta dit. Väl på plats kom vi på att vi inte hade några fiskekort så det fick bli en tur tillbaka till Gagnef och Vestli´s Fiske. Det kommer jag att återkomma till, jag har nämligen ett och annat att säga om dom. Efter att fiskekorten var införskaffade och vi var tillbaka så var det vara att börja fiska. Det var visserligen inte bara vi som tagit sig hit för att fånga ett par bågar. Det här stället var betydligt trevligare att fiska på men fisken ville dock inte här heller. Ingen runt omkring oss fick någon de heller. Först efter ett par timmar fick gubbe en regnbåge. Tyvärr så hade tiden runnit ut för oss och vi var tvungna att bege oss hemåt.

Nu till historien om Vestli´s Fiske. När vi skulle köpa fiskekort hittar jag ett par byxor som jag verkligen gillade och tänkte köpa. Problemet var bara att min storlek inte fanns ute i butiken. Jag frågade i kassan om det möjligtvis fanns på lagret.
"Det gör det alldeles säkert, vi har fått en massa kläder, men allt ligger i kartonger" Ok va bra tänkte jag.
"Kan du plocka fram ett par till mig?"
"Njaa, stånk och stön"
"Ok men kan du ta fram ett par till senare, jag kan komma in på vägen hem om ett par timmar"
"Ja jag ska se om jag hinner" Till saken hör att när vi var där så var det just bara vi i butiken så han borde ju kunnat göra det på en gång. Vi kommer i alla fall tillbaka efter par timmar och jag går in för att kolla om han tagit fram byxorna. Ingen av oss trodde visserligen att han skulle ha fixat det. Mycket riktigt, han säger bara lite besvärat att jag har inte ens hunnit äta idag, suck och stön.
Irriterad går jag ut och tänker att jag får väl köpa dom i Borlänge då istället. Samma butik finns nämligen där också. Eftersom jag var riktigt sugen på byxorna så åkte jag in till Borlänge. När jag kommer dit så verkar byxorna inte finnas där så jag frågar och samtidigt försiktigt påtalar jag mitt missnöje med butiken i Gagnef. Då hugger dom direkt och menar att man vet vad som finns på lagret i Gagnef. Återigen får jag lämna Vestli´s Fiske irriterad. Men jag kan nog med säkerhet säga att jag kommer inte att handla av dom något mer. Jag kan verkligen inte rekommendera dom heller. Vad är det för fel på ett trevligt bemötande? Kanske vill dom inte sälja sina produkter eller vad vet jag. Jaja jag får beställa dom på nätet istället då.

Som vanligt togs ett par bilder under dagen. Håll tillgodo.

image111
NICKLAS KASTAR EFTER REGNBÅGE I DJURA

image112
MARTIN LOSSAR EN WOBBLER FRÅN NICKLAS HUVUD

image113
SPÖ HELT ENKELT

image114
DAGENS IRRITATIONSMOMENT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0