För ett år sen...

För ett år sen, den 8:e april fångade jag årets första fisk på flugfiske Det var ren regnbåge i en av klubbtjärnarna. Jag kommer ihåg att jag hade varit där flera gånger innan, så isen borde ha gått upp flera dagar innan. I år är det betydligt senare, isarna är fortfarande tjocka. När jag var upp och kollade sist var den uppskattningsvis över tre decimeter. Men man ser att det börjar hända grejer nu i alla fall. Jag har sjön Runn som referens, jag ser den varje dag när jag åker til jobbet. Då är det lätt att kolla hur långt det har kommit med issmältningen.


image116

Den där bilden togs den 26:e april förra året. Då hade verkligen vårfisket efter regnbåga kommit igång på allvar. Imorse när jag kom ut från jobbet kändes det snarare som om det var i februari snarare än april. Det hade snöat hela natten och träden var vita och tempraturen var under nollan. Ja man borde väl ha lärt sig vid det här laget; april är april och man kan inte lita på vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0