Arbete vid tjärnarna

Häromdan var det dags att göra lite arbete vid tjärnarna. Jag och Martin skulle bygga lite nya spångar och röja i kastgatorna. Vissa av spångarna var i riktigt dåligt skick vilket nån fått uppleva med tanke på att en var av på mitten. Vädret var helt perfekt och det var riktigt trevligt att vara ute. Det var inga större problem att spika ihop ett par ya spångar och efter röjningen vart det rikitgt bra i kastgatorna. Jag tog lite bilder under dagen som jag laddar upp nedan.  Det vart naturligtvis lite fiske för att avsluta dagen. Det märks dock att vintern är på väg. Nu är aktiviteten mindre. Martin lyckades dock att kroka en fisk. Jag fick nöja mig med ett hugg från fisk som släppte direkt. Hur som helst fick vi en trevlig dag ute.

image69
[Martin förbereder röjning]
image70
[En av de nya spångarna på plats]
image71
[Röjning]
image72
[Jag vilar lite]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0