Feeling Crabby

Idag har jag varit hemma hela dagen. Jag började att må riktigt risigt i går kväll och jag mådde definitivt inte bättre i morse. Har mest legat i soffan hela dagen och kollat på 2 1/2 men. Helt underbar serie förövrigt. Lite nytta har jag visserligen gjort under dagen. Den lilla energi jag hade räckte till att binda lite flugor. Jag testade att binda lite flugor från gårdagens flugbindning med klubben. En fluga Chris visade ska bli kul att prova på regnbågarna till våren. Han kallar den "Anorexia" på grund av att det egentligen inte är mer än en krok. Den går extremt snabbt att binda. Jag band den på en torrflugekrok strl 12. Börja med bindtråd på två tredjedelar av krokskaftet. Bind in ett flouroserande tinsel. Dubba kroppen mycket sparsamt. Linda tinslet några varv och fäst in framför krokögat. Klart! Energin räckte inte till att rigga stativ och ta bilder. Det får bli en annan gång. Flugan fiskas under hela säsongen och bäst när fisken rör sig ett par decimeter under ytan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0