En meter snö och jag sätter på sommardäcken

Idag när vi skulle ta bilen och åka till stallet såg jag att det var dåligt med luft i både fram och bakhjulet på samma sida. När vi kommer fram tar jag en närmare titt på det och upptäcker att det sitter en stor stålbit i bakhjulet. När jag drar ur skiten pyser resten av luften ur. Jaja jag har ju ett reservhjul i alla fall. Men innan jag tar tag i det ska jag pumpa framhjulet. Nu är det så att idioten som jag köpte vinterdäcken av har bytt ut ventilhattarna till nåt elände i aluminium. Hur bra trodde han att det skulle funka med fukt, vägsalt och annat? Ventilhattarna har givetvis ärgat fast och är helt omöjliga att få loss. Det resulterar i att när jag försöker få lös ventilhatten går hela ventilgummit sönder och nu har jag punka på två hjul.

Det är bara att köra in bilen i garaget och byta till sommardäcken. Det är visserligen åretruntdäck, men funkar ungefär lika bra på snö som ett par sommardäck. Nu är det bara att hoppas på att snön försvinner fort. Fem rätt på travet gav inte nåt det heller, hade ju suttit bra med en storvinst nu När jag kollar på ATG så står det att det är Jackpot på 5 rätt men det har svårt att tro. Hade jag fått in en häst till hade jag nästan fått tillbaka insatsen i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0