Det gäller att ha bra knutar

Finns det något mer irriterande än att tappa en fisk för att man har gjort en dålig knut. Jag kan förbanna mig själv i flera timmar om det skulle hända. Visst händer det att fisken är starkare en tafsen, men att tappa en fisk för att du har slarvat med knuten ska inte få hända. Jag hittade en bra video som beskriver fyra bra och användbara knutar. Alla har vi våra favoritknutar, men jag kommer i alla fall börja använda en av knutarna i filmen.



Knots 30fps from RT on Vimeo.

[Edit] Ok det funkade ju inte så bra att bädda in filmen i bloggen. Tröttsamt, men följ länken så kommer du till filmen.

Kommentarer
Postat av: carolin

Säger man knut?? Inte knop??? Jag lovar att era fina fiskeknutar heter nått fint i min scoutknopsvärld! Jag brukar använda spolaxelknopen när jag knyter fiskelina....Rätt eller fel?

2009-02-10 @ 18:29:58
URL: http://arrdiz.blogg.se/
Postat av: Honken

Spolaxelknop??? Nej du knopar knyter man inte flugor med. Men principen är säkert den samma antar jag.

2009-02-10 @ 18:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0