Regnbåge istället för harr

Tanken var att jag och Daniel skulle fiska harr idag. Tyvärr var Daniel sjuk så det vart inget. Jag åkte istället för att fiska regnbåge och öring. Jag åker till tjärnen under tilltagande regn och temperaturen visar på 12 grader. Fisket ska ju vara bra nu, speciellt för regnbågen. Jag tror dock att lite sol skulle göra saker och ting bättre. När jag kommer fram har det slutat regna men det är fortfarande ganska kallt. När jag kommer ner till vattnet kan ser jag att det inte verkar kläcka några insekter och vattenytan ligger som en spegel. Taktiken blir således att fiska med nymf under vattnet. Jag börjar fiska mig runt tjärnen och jag ser endast ett fåtal vak. Jag jag kommit halvägs runt har inte kännt så mycket som en dragning i linan.

På ett ställe hittar jag ett flertal fiskar som står och vakar, det är lite oklart vad de vakar på och jag försöker med det mesta i arsenalen men inget verkar fungera, Jag fortsäter varvet runt och kan till slut konstatera att det blivt ytterligare en bomrunda. Till veckan blir det nya tag, nu ska jag åka till jobbet och plåga mig igenom en natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0