Årets första seriösa flugfiske

Igår vart årets första seriösa flugfiskedag. Vädret var rikitgt trevligt och jag och Martin tog en sväng till ett av klubbens vatten. Fortfarande är det väl inte någon större chans till att få fisk även om de ökar för varje dag som går. Vi fiskade uteslutande efter öring eftersom det är det som vattnet innehåller. Nog finns det en och annan gädda som lurar i de lugna partierna. Det är alltid svårt så här års att veta vad man ska fiska på. Jag provade dels med små nymfer i storlek 14 och dels med streamers i storlek 8. Inget av dessa lockade någon öring till hugg igår. Själv tror jag nog mest på nymferna än så länge. Det känns att säsongen är på väg att komma igång nu, det blir bara mindre och mindre is och snö ute, fingrarna fryser inre sönder och man ser till och med en del insekter kläcka. April kan bli en spännade fiskemånad om våren sätter lite fart. Jag längtar efter att få triumfera med årets första flugfångade fisk här på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0