Nytt kikarsikte

Jag kom över ett begagnat kikarsikte till ett bra pris. Jag behövde verkligen ett nytt kan jag säga. Det vart ett Sightron 2,5 - 10 x 32. Hade kanske varit trevligt med en glugg på 40 för lite mer ljusinsläpp, men då hade jag fått problem att montera det med de fästen jag har nu. Som det är nu har jag inte många tiondelar tillgodo innan tuben tar i pipan.

Jag har bara hunnit skjuta in grovt. Ammunitionen tog slut och jag har fortfarande lite finlir att fixa. Sen känns det som om jag behöver skjuta ett antar skott så jag verkligen vet att den inte sprider. Hoppas jag hinner med det den här veckan. Det är inte många veckor kvar nu till älgjakten, och då vill man verkligen ha ordning på grejerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0