Massiv kläckning, trögt fiske

Gårdagens tripp till Älvdalen bjöd på en massiv kläckning av Beatis i olika varianter. Trots mycket insekter var fisket mycket trögt. Eller egentligen var det just mängden sländor på vattnet som gjorde att det var näst intill omöjligt att få fisken av ta flugan. Sen att det regnade hela tiden gjorde kanske inte saken bättre.

Under hela dagen fick vi en lucka på en halvtimme då det inte regnade. Det var under den tiden jag lyckades kroka en harr. Den steg och tog flugan på en nacke och jag fick äntligen känna lite liv i spöt. Med tanke på vätan som kom från alla håll vart kameran liggandes oanvänd i bilen. Lite synd, men när allt är blött känns det som energin bara räcker till att fiska.

Snart är det dags för resan till Jämtland, men jag ska se till att komma upp till Älvdalen några fler gånger under sommaren. Hittade en ny sträcka nu som jag inte fiskat innan. Den ska bli mycket intressant att fiska under lite bättre förhållanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0