Beatis Rhodani

Efter förra svängen till Älvdalen tänkte jag att jag skulle binda lite Beatis. Det kläckte otroliga mängder av dessa och jag hade egentligen igen bra imitation med mig. Med detta som baktanke provade att binda några stycken idag. De vart lite sisådär, men jag tror ändå att de kan fungera.

Jag gjorde en enkel variant med en grön dubbad bakkropp, en vinge av hjorthår och ett fallskärmshackel av grizzly. Jag band upp ett gäng på krok i storlek 16, men man kan nog med fördel binda dessa i storlek 18 eller 20. Tog ett par bilder på denna skapelse. Jag borde verkligen skaffa ett macro-objektiv, vart inte så bra bilder, men den visar i alla fall hur flugan ser ut.


Kommentarer
Postat av: Johan

Hej!

Istället för att köpa ett nytt macroobjektiv så kan du köpa närbildslinser. De kör jag med, funkar skitbra.

http://kaffebrus.com/narbildslinsset-i-4-delar-46.html



/Johan

2010-06-20 @ 21:56:24
URL: http://flugbindning.blogspot.com
Postat av: Honken

Ja det ska jag ta å kolla på. Funderade även på mellanringar så jag kan korta närgränsen lite.

2010-06-20 @ 23:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0