Tillbaka från fiskeresan

Årets fiskeresa är till ända och det är ett helt år kvar tills nästa. Det känns alltid lite drygt när höjdpunkten på året är över. Men det återstår ju fortfarande en massa fiske på hemmaplan innan säsongen är över.

Efter att vi noga följt vädret på YR såg det ut som om vi skulle få kanonväder under i stort sett hela veckan. På vägen upp regnade det som bara den, men det spelar inte så stor roll när man ändå bara ska sitta i bilen. Kring lunch på onsdagen var vi framme och checkade in. Allihop var vi taggade till max för fiske. Vi slängde snabbt ihop lite lunch och drog sen iväg. Regnet höll i sig under eftermiddagen, men så fort flugorna var i vattnet så högg fisken. Först efter flera timmar märker jag att det fortfarande regnar. Vi fiskar ända till kvällen och styr sen mot stugan och tänder grillan - Nu är det verkligen semersterfeeling.

Hela veckan kommer att präglas av underbar natur, fint väder och bra fiske. Vi får inga rekordfiskar, men inte heller en massa småfisk. Harren håller fin storlek och är mycket huggvillig, mycket mer kan man inte begära. Det enda som man kunde önska var lite fler öringar. Men med extremt soligt och varmt väder är det kanske inte så konstigt att öringen inte var på hugget.

Nu så här när jag är hemma igen känns det inte så lockande att ge sig ut i hemmavattnen, där jag vet var, var enda sten ligger. Men jag antar att lusten kommer komma smygande så sakteliga. Kameran var givetvis med och vad som är mer tur är den med hem igen, alltså inga biltak den här gången.

Här kommer ett litet urval från två fulla minneskort.

[En hel del prylar är det som ska med]

[I bilen på vägen upp]

[Martin drillar fisk]

[Lite gött på grillen]

[Whisky och rökt rådjursbog smakar inte så dumt framåt kvällen]

[Extremt ljus långt in på kvällen]

[Martin letar storöring]

[Jag har hittat en vakande harr som jag försöker lura]

[Lite lunch]


[Flugbyte]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0