Äntligen lite fiske

Idag kom jag äntligen iväg på lite regnbågsfiske. Hade fått rapporter om att fisket skulle vara bra nu så jag stack iväg en stund på eftermiddagen. Tyvärr blåste det en hel del men inte värre än att det gick att fiska. Det var rikitgt trögt och till en början såg jag inte ett enda vak. Det tog säkert en timme innan jag ser en fisk vaka.

Jag blindfiskar med stora nattsländor och till slut stiger en båge på en Goddard Sedge. Jag är inte beredd för fem öre så mothugget blir det lite si och så med. Jag fortsättar att fiska mig runt tjärnen utan vare sig vakande fisk eller hugg på min fluga. Jag träffar lite andra medlemmar vid tjärnen och vi sitter å snackar lite skit i slogboden innan jag och Stefan bestämmer oss för att prova en den andra tjärnen istället.

Där börjar allt om igen, kasta byta fluga, kasta byta fluga... Efter en herrans massa kast och flugbyten har jag hittat rätt. En horribel orange skapelse som tas hem snabbt triggar en regngåge till hugg. Det är extra kul att få drilla fisk när man verkligen kämpat för det. Det är en fin båge på ca 8 hekto som gör några rusningar innan jag kan kroka loss den och se den simma ner i tjärnens svarta vatten. Idag hade jag inte kameran med mig, men några bilder vart det i alla fall. Jag måste säga att det blir ganska hyfsad kvalitet på bilder från Iphonen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0