Årets första fiske

Idag var det dags för årets första fisketur. Egentligen hade vi väl bara tänkt att ta en tur för att kolla hur långt isarna kommit. Det börajde lite så där med att vägen var avstängd. Efter lite överväganden och resonerande kom vi fram till att köra till ett annat ställe för att därifrån gå genom skogen. Det vart en hygglig prommenad innan vi från en höjd ser en helt istäkt tjärn. Ja nästan i alla fall. När jag gått så här långt ska jag i varje fall ända fram. När jag kommer lite närmare ser jag att det är en liten hölja med öppet vatten. Nu kan vi inte låta bli att fiska av de 25 kvadratmetrarna öppet vatten.

Det kändes ruskigt skönt att få höra linan vina genom luften igen. Efter några kast får det första och enda livstecknet. En fisk gör ett försiktigt drag i min fluga för att sedan simma tillbaka under isen. Nästa helg blir det till att göra ett nytt försök, då kommer det garanterat vara mer öppet vatten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0