Jävla nattjobb

Idag hade jag tänkt att jag skulle hinna med en fisketur innan det är dags att jobba igen. Men efter en lång natt på jobbet orkar jag helt enkelt inte. Jag har sovit till klockan 15 men är ändå helt slut. Det känns mer som om jag var på krogen och inte på jobbet igår. Jag fick i alla fall en heldag vid en av tjärnarna igår. Nu har regnbågen börjat bli riktigt selektiv så fisket är mycket mer utmanande, vilket är riktigt kul. Under hela dagen lyckades jag bara lura en fisk att ta en liten grå superpuppa. Framåt eftermiddagen började det regna riktigt ordenligt och precis när jag var tvungen att packa ihop och åka hem slutade det och fisken började vaka igen. Snart är det frivecka och ska det fiskas kan jag lova. Jag hoppas på lite bra öringfiske i någon ström nästa vecka.


Kommentarer
Postat av: ola andersson

hej honken... kanske fel ställe att skriva men jag har hört en sak som fler ev borde ta up och skriva om, det finns en ansökan inlämna till länsstyrelsen ang en utbyggnad av lungsjöån, vore som sagt kanske bra om fler engagerar sig i att försöka motverka detta... mvh/ ola

2009-05-26 @ 21:11:03
URL: http://www.olasfiske.eu
Postat av: Honken

Hej Ola, det hade jag inte hört talas om, men absolut, det är ett mycket bra ämne att skriva om. Jag ska försöka ta reda på mer om detta. Om du har mer information får du gärna skicka ett mail till mig. [email protected]

2009-05-27 @ 09:21:27
Postat av: Micke.S

Jag vet hur det känns det där med skiftjobb,man planerar och står i men sen orkar man inte göra det man tänkt utan går runt som i dvala.

Vi hörs /Micke.S

2009-05-28 @ 11:08:12
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0