Sista dagen på semestern

Nu är det sista dagen på semestern och ångesten börjar smyga sig på. Det är dags att sammanfatta fisket under den lediga tiden. Det har faktiskt inte blivit så mycket som ni kanske tror. Regn och kallt väder har varit en bidragande faktor till detta. Men likväl sol och väldigt varmt väder har gjort att fisket inte varit det bästa.

 

Första veckan gjorde jag och Daniel en intervju med Dalademokraten om fisket runt om i Dalarna. Det är kul att fisket uppmärksammas lite i dagpressen också. Efter det var det dags för mig och Martin att ta oss till Älvdalen för lite fiske i Österdalälven. Det var under den riktigt varma perioden. VI fick rapporter om att fisket skulle vara riktigt bra trots denna värme. Men jag är inte riktigt beredd att hålla med om det. Visst fick vi fisk, men kanske inte av den kalibern som det utlovades.  Det vart i alla fall en mycket trevlig vistelse vid älven. Just Älvdalen är lite av ett favoritställe för mig.

 

Om förra sommaren var en öringsommar så kan jag inte säga det om denna. Hittills har jag bara fått en öring som kan läggas till protokollet. Det var i ett av mina närvatten jag lyckades lura en stor öring att hugga på min dagslända. Med #3-spöt vart det än intressant fajt. Värmen hade visserligen gjort fisken lite slö, vilket nog var tur, annars vet jag inte hur det gått.

 

Bortsett från Jämtlandsresan har det mest blivit dagsturer runt om i länet. Juli månad har inte bjudit på några större överraskningar, men ska jag var ärlig hade jag inte väntat mig det, men man hoppas ju alltid.  Förhoppningsvis har semestern gjort mig redo för ett nytt år av arbete, men sommaren är inte slut än på ett tag och mycket fiske återstår. Jag ser nu fram mot höstens härliga dagar med harrfiske i någon trevlig ström. Regnbågsfisket inte glömmas bort heller. Under september månad är det fisket riktigt kul.  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0