En olycka kommer sällan ensam....


Imorse när jag vaknade såg jag fram emot en riktigt frukost, läsa lite nyheter på nätet osv. Planen sprack ganska direkt när jag skulle slå på datorn. Det visar sig att skärmen är helt svart trots att datorn funkar. Efter lite efterforskningar tror jag mig veta att det är mitt grafikkort som gett upp. Jag är dock inte ensam om problemet. När jag ringer Apple-Care kan de utesluta mjukvarufel och ber mig lämna in datorn till en Apple Service Provider. Problemet är bara det, att den i Falun har gått i konkurs, den närmaste finns nu i Örebro. Nu är det panik i huvet. Fan jag måste ha en dator... Om fiske är min största svaghet så är datorer den andra...

Beslutet

Banken.... Pengar....

Eftersom bilen är trasig, ringa en kompis som förstår vikten av att inte ha tillgång tilll dator...

Lite senare är jag på väg i bil mot Örebro. Via telefon har jag reserverat en ny MacBook Pro, bara att hämta upp.

Nu, X antal timmar senare är den konfigurerad å klar. Det saknas visserligen lite filer från den gamla, men de kan jag leva utan ett tag. Förhoppningsvis kommer reparationen av den gamla bli gratis då NVida´s grafikkort strulat för fler och garantin blivit förlängd.

Kontentan av allt

Jag har varit sugen på en ny dator ett tag, men inte tyckt att det varit läge att byta. Min älskade sambo har ingen dator och  behöver verligen en. Nu har jag en ny och min kära sambo kommer förhoppningsvis få en inom en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0