Dagens bild

Eftersom jag även är fotointreserad, eller snarare, jag vill lära mig fota bättre, så tänkte jag försöka ta minst en bild per dag och lägga upp på bloggen. För att bli bättre måste man fota och jag har vart lite dålig på det men nu ska det bli ändring på det. Egentligen tycker jag nog att det roligaste är att bildbehandla i photoshop, så bilderna kommer med säkerhet att vara manipulerade i photoshop. Det vore även trevligt att höra vad ni tycker om bilderna, så tveka inte att lämna kommentarer.

Dagens bild: Brännvidd: 200  Bländare 5,6  Exponeringstid 1/13


Kommentarer
Postat av: Carolin

Jag gillar ditt bildprojekt!!



Ett litet önskemål bara, kan du inte lägga ut både den photoshopade bilden och den ofixade? sen OM du vill va extra duktig så skriv vad du gjort med bilden också....



// Carolin



2009-01-30 @ 20:14:05
URL: http://arrdiz.blogg.se/
Postat av: Honken

Visste väl att du skulle nappa på detta :), ja jag kan lägga ut båda bilderna. När det kommer till photoshop kan det bli ett jäkla projekt att beskriva alla steg som tas. Ibland är det visserligen bara lite kurvor som justeras, men det kan bli upp mot 10 justeringslager, filter osv.

2009-01-30 @ 20:18:32
Postat av: lillebror

Jag håller med Carolin men även vad du vill förmedla med bilden. Ett tips om du vill lära dig med är att göra hemläxorna på fotosidan.se och visa resultatet här.

2009-01-31 @ 11:07:51
URL: http://ameberglund.blogg.se/
Postat av: Carolin

Hur kunde du veta att JAG skulle nappa??? Jag har ju ändå "bara" en canon ;) Men med photoshop menar jag bara på ett ungefär, inte hur många lager du lagt eller så, men på ett ungefär!



Förresten var det ju supervitsigt att använda ordet nappa i din fiskeblogg hahahaha Herr From hatar ordvistar mer än han hatar slöa soldater ;)

2009-01-31 @ 16:09:02
URL: http://arrdiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0