Så korta inlägg som möjligt är den nya trenden


I en artikel på svd.se kan man läsa att den nya trenden inom bloggandet är att skriva så korta inlägg som möjligt. Efter microbloggen kommer nu nanobloggen. På nanobloggen.se kan man starta sin alldeles egna och dela med sig av enstaka ord till någon intresserad läsare. Jag förstår inte riktigt poängen med att flera gånger om dagen posta endast ett ord. När jag läser bloggar gör jag det för att jag är intresserad av vad författaren har att säga, och inte bara har förmågan att skicka iväg ett ord. Detta kanske är något för Marcus Birro, att på något poetiskt sätt ordbajsa en nanoblogg. Nej för egen del blir  jag mer förtjust när mina favoritbloggare har tagit sig tid att skriva ett längre inlägg. Om detta kommer bli en stor trend återstår att se, men jag skulle inte bli förvånad om webben snart svämmar över av så kallade nanobloggar.



Kommentarer
Postat av: Johnny

Hehe, ja de där lät konstigt... Jag skulle ha extremt stora problem med en sån blogg. När jag väl börjat skriva ett inlägg blir det hur långt som helst, vare sig jag vill eller inte...hehe. Fingrarna (läs pekfingrarna) liksom bara skriver av sig själv på nått konstigt vis åsså blir en liten skitsak ett långt inlägg...hehe. Men men, den som vill läser och den som inte orkar slipper ;)

Blogga på mannen och ha de bra! följer din blogg!

/ Johnny

2009-02-07 @ 17:47:24
URL: http://johnnysfiskeblogg.blogspot.com
Postat av: kenny_lex

Tja, man kan ju ha kul med det:

http://news-jesus.blogspot.com/2009/02/nanobloggar-nasta-bloggtrend.html

2009-02-08 @ 02:26:25
URL: http://news-jesus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0