Kortaste läkarbesöket någonsin

Jag tillhör inte kategorien människor som springer till vårdcentralen i tid och otid. Men nu har halsen bara blivit värre och värre, och när man knappt kan prata längre är det nog ändå dags att gå iväg. Det skulle i alla fall bli det kortaste läkarbesöket jag någonsin varit på. Jag tror att det tog ca: 30 sekunder.

- Så du har ont i halsen
- Ja

 
Jag får sedan gapa och uttala den obligatoriska bokstaven.

- Jaha ja, du kan åka till apoteket och hämta ut penicillin

Snabbt och effektivt, lite förvånad är jag, vi talar ju ändå om svensk sjukvård här. Nu är det bara hoppas på att hans tvärsäkra "Jaha ja" är en korrekt diagnos.

Kommentarer
Postat av: Andreas

hehe dom är allt för goa på vårdcentralen. men du fick ju iaf hjälp.

2009-02-09 @ 18:48:52
URL: http://ameberglund.blogg.se/
Postat av: Honken

Japp och en ask med goa piller :D

2009-02-09 @ 19:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0