Vilken lina ska jag ha

Igår passade jag på att fynda lite på Capricorn. Det vart ett nytt TFO-spö. Ett Finesse # 5 7"9. Jag provkastade det här i somras och vart mycket imponerad. Det har en mjuk och trevlig aktion och presenterar flugorna riktigt fint. Nu är bara problemet vilken lina jag ska använda till detta. Jag köpte en WF-lina för länge sen och jag kommer faktisikt inte ihåg var det är för märke. Jag tror att det är en Guideline. Jaja det spelar egentligen ingen roll, testade den kombinationen lite idag. jag måste säga att det fungerar ganska bra, men jag är inte helt nöjd.

De alternativ jag funderar över nu är dels en DT-lina och en WF-lina.



Looplinan har jag provat och den kastar riktigt bra. Men med tanke på den korta och tunga klumpen blir det nog en #4 istället för #5. Pris 806 kronor


SA-linan har jag inte testat ännu, så det får bli till att provkasta den någon dag. Den är betydligt billigare och det är ju alltid trevligt. Pris 404 kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0