Snart går isen

Idag fick jag för ovanlighetens skull med mig Natalie på en tur ut på skogen. Jag ville komma iväg och se hur långt det hade kommit med islossningen på en av klubbtjärnarna. Jag hade lovat korvgrillning i solsken och efter att ha införskaffat kabanosser satt vi i bilen. Vid ungefär samma tid förra året höll jag på att köra fast volvon på en ruskigt tjälskadad skogsväg. Med detta i åtanke var planen att ställa bilen på fast mark och gå till tjärnen. Väl på plats visade det sig att vägarna var klart farbara, men det spelade ingen roll, tanken var ju att vi skulle komma ut på en skogspromenad. Om det inte hade blåst lite kallt hade det varit helt perfekt.

När vi stannar vid den lilla slogboden är vinden borta och solen värmer skönt. Det har till och med öppnats sig en liten hölja vid stranden. Efter att vi har fått fart på brasan smyger jag nyfiket bort till höljan för att se om där står någon nyvaken regnbåge och solar sig. Någon fisk syns inte till, så vi tar tag i korvgrillningen istället, eftersom jag har jobbat natt känns det rätt ok att äta grillad kabanoss med bröd till frukost. Vi sitter och bara njuter av solen en stund innan vi fortsätter promenaden genom skogen och slutligen tillbaka till bilen. Det här var ett perfekt sätt att ladda batterierna igen för kommande natt.


ÖPPET VATTEN VÄCKER FÖRHOPPNINGAR OM ETT SNART FISKE


NATALIE NJUTER AV SOLEN


I VÄNTAN PÅ GRILLGLÖD


IDAG LÄMNADES INGEN FÅNGSTRAPPORT

Kommentarer
Postat av: Nattis

Ser ju riktigt härligt ut:) Fina blider blev det också;)

2009-04-19 @ 17:01:49
Postat av: Magnus

Ser riktigt gött ut! Får hoppas att isen lossnar snart då så du kan ut och svaja lite med spöt... Även i stilla vatten.

2009-04-21 @ 13:08:54
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Honken

Ja jag räknar med att inom ett par dagar kommer i alla fall 1/3 vara isfri. Så jag hoppas att jag kommer ta årets första fisk den här veckan.

2009-04-21 @ 17:35:35
Postat av: Micke.S

Tjena Honken!

Ja snart är isarna väck, själv väntar jag nog ett tag med flugspöt om det inte blir riktigt finväder innan vårfloden kommer...tänker nog köra lite gäddfiske ett tag framöver.

Vi hörs /Micke.S

2009-04-22 @ 13:10:30
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0