Så här i efterhand

Ja jag nämde igår att det blivit en del fiske de senaste dagarna. Tjärnarna är isfria och fisken är på bettet. Detta har naturligtvis utnyttjats. Jag och Daniel fick en mycket fin fiskedag med gott om fisk och god mat. Sen gjorde det inte så mycket att det var sjutton grader varmt och sol heller. Än så länge är torrfluga inte att tänka på, visserligen vakade fisken ganska frekvent, men det är ganska svårt att veta vad dom vakar på. Kanske är det bara så att fisken är lika glad över öppet vatten som vi är och firar med att bryta vattenytan i ljudliga plask.

Flugvalet varierade mellan olika streamers och nymfer. Dessa uppskattades i alla fall av regnbågarna, öringen var desto mer svårflörtad och förblev ofångad under dagen. En höjdpunkt var när grillen tändes för matlagning. Hemma hade jag förberett foliepaket, dels ett med potatis och purjolök i, och dels ett med blandade grönsaker. Till detta, grillspett och en någorlunda kall folköl.

Nu är det bara ett par dagar kvar till den officiella premiären i strömmande vatten. Jag har tagit ledigt sista natten på jobbet så jag ska orka fiska en hel dag. Innan dess är jag rädd att jag inte hinner med något fiske. Istället blir det till att städa ur och fixa till den gamla lägenheten. Jag avslutar med ett par bilder tagna på en av fisketurerna.












Kommentarer
Postat av: Magnus

Ser ut som en mycket härlig dag det där.. mat i det fria är underskattat!

2009-04-29 @ 10:04:35
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Ser härligt ut, fina bilder var det också.

Vi hörs /Micke.S

2009-05-04 @ 23:43:06
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0