Lite fiske, lite arbete.

Idag var det dags att göra lite arbete i klubben men innan det fanns det faktiskt tid för lite fiske. Eftersom jag jobbat natt var jag lite seg men kom ändå iväg i skaplig tid. Regnbågsfisket har varit lite trögt ett tag nu och så även idag. Visserligen vakade det lite mer idag men det var små nymfvak så torrfluga var bara att glömma (även om jag försökte). Jag provade olika små nymfer utan resultat, fisken ignorerade alla mina försök. Efter att ha studerat flugasken ingående bestämde jag mig för att prova med en gul montana. Även denna fluga verkar fisken skita fullständigt i. Jag sätter mig resingerat ner på marken och låter fluglinan ligga kvar på vattnet med flugan och tafsen sakta sjunker mot botten. Efter en stund börjar jag av någon anledning göra korta snabba ryck i linan medan jag tänker på annat. Det är då jag väcks brutalt ur min dagdröm, en regnbåge har tagit flugan och gjort helt om. Äntligen får jag min fight som jag väntat på i flera dagar. Jag njuter verkligen av varje ögonblick och kan efter stund håva en fin regnbåge. Nu har jag kommit på hur de vill ha maten serverad och kort däretfer hugger nästa båge på montanan. Återigen står jag och ler brett medan jag drillar fisken, en fisk som efter håvning återfår friheten.

Det var dock inte bara fiske som var på agendan idag. Idag skulle det även planteras i ny fisk i tjärnarna. 17:30 kommer fiskbilen ångandes och det är bara att hugga i och börja bära fisk. Vi var dock ganska många så det gick ganska fort ändå. När allt var klart känner jag att det är hög tid at åka hem och få nåt i magen. Idag fanns kameran med i packningen så här kommer ett par bilder.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0