Imorrn blir det harrfiske i Älvdalen

Imorgon drar jag och Martin till Älvdalen. Martin har lyckas slita från jobbet en dag och nu har vi fiskat 2 gånger på en månad och det är rekord för den här säsongen. Jag har nu ikväll bundit upp ett gäng harrflugor som är riktigt bra så här års. Flugan är av ett mönster jag har fått av en kompis. Jag hoppas att jag ska få ta en harr på ett kilo imorrn och på just den flugan. Jag återkommer imorgon eller på lördag med en rapport om hur fisket i Älvdalen gick.

Här kommer även en bindbeskrivning till Lila Tagg.

Krok: Öringkrok strl 12
Bindtråd: Svart
Påfågelherl
Brunt tupphackel.
Koppartråd som ribbing
Lila Polygarn


Börja med att linda bindtråden till krokböjen och en bit ner i böjen. Fäst in en halv cm lila polygarn. Fäst in påfågelherl och koppartråden. Linda fram bindtråden till krokögat. Linda påfågelherlet i täta varv mot krokögat och fäst fast. Linda kopparribbingen och fäst även fast den. Välj ett kort tupphackel och linda fast. Avsluta flugan och klipp polygarnet ca 2-3mm bakom krokböjen.

Lila Tagg

Kommentarer
Postat av: Micke.S

Stiligt! Lila ska ju vara bra till harren har jag hört.

Skitfiske på dig...men du har väl redan kommit hem när du läser detta kom jag på nu...ibland är man bra korkad:) Får väl skylla på att jag just vaknat efter nattskiftet.

Vi hörs /Micke.S

2008-09-12 @ 12:27:58
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Hehe ja man är ju lite förvirrad när man har jobbat natt.

2008-09-13 @ 10:21:00
URL: http://www.flyfisher.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0