Wollybugger

Idag skulle det visa sig att det var en modifierad Wollybugger som skulle få bågen att hugga. Jag hade gått igenom stora delar av flugasken med endast ett par dragningar som resultat. Men när jag knutit på min improviserade fluga smäller det direkt och nästan lika fort lossnar den igen. Nu börjar en intensiv kastning på vakande fisk. Det är fortfarande riktigt svårt att få dom och hugga. Men min envishet vinner tillslut och jag lyckas kroka en fisk. På nåt sätt är det ändå roligare när man fått kämpa lite för fisken. Dessutom ger den mig en hygglig fight också. Idag hade jag valt att förekomma istället för att förekommas. Det vill säga att jag tagit med mig neoprenhandskar. En timma senare är det dags igen, nästa fisk kan inte motstå att hugga på min wolly. Även den här fisken bjuder på en underhållande fight.

Jag skulle tro att det blir fiske imorrn med. Lika bra att passa på om det är fint väder och man är ledig. Jag hade tänkt att jag skulle ta med kameran men glömde den naturligtvis. Ni får istället nöja er med en halvtaskig, icke natursjön mobilbild istället.



Det fick bli en bild på fångsten lastad i bilen.



Här är en bild på dagens enda fungerande fluga!

Kommentarer
Postat av: Herr D

De kan vara knepiga di där, var ute en sväng själv på regnbågssjön där jag är Mörtpolis, det vakade överallt men endast lite dragningar blev resultatet.

2008-10-19 @ 20:29:59
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Kul att du fick utdelning. för egen del har det inte blivit mycke flugfiske i sommar. Man kanske skulle ge dom en chans innan det blir för kallt för slikt...

Vi hörs / Micke.S

2008-10-20 @ 08:09:38
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

[Micke] Ja det tycker jag absolut du ska göra. Även om dom är lite tröga så går dom att få. Dessutom är det bra fart i dom så här års!

2008-10-20 @ 10:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0