Lite regnbågsfiske

Jag tror att jag ska göra ett försök till lite regnbågsfiske de närmaste dagarna. Isen som började lägga sig på tjärnen har försvunnit och det rycker i fiskearmen. Jag är galet sugen på flugfiske, och med lite tur ska det väl gå och lura en rackare. Det är bara att hoppas på lite sol och fint väder. Det går lite lättare att komma iväg då. Planen är att söka fisken längs strandkanterna, jag tror att de jagar föda nära kanterna nu när det inte kläcker så mycket insekter.

Det har istället för fiske blivit en flugbindning, dock inget nytt att visa upp här på bloggen. Jag ska sätta mig och försöka knyta ihop nåt nytt någon dag. Jag måste även ägna mig åt att försöka hitta ett nytt jobb...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0