Kan det inte bli vinter på riktigt!

Om det nu ska vara vinter så kan det väl i alla fall få vara vinter på riktigt. Det kom lite snö och det vart kallt i ett par dagar, men nu har det slagit om igen och all snö är borta. Det skulle vara trevligt att få vinterfiska lite. Åka till någon trevlig rödingtjärn, tända en brasa och grilla lite korv. Förhoppningsvis kan man även lura en röding till hugg Även om jag inte nån fantast av vinterfiske är det skönt att komma ut och göra nånting.

Det finns ju i alla fall fina vatten för att pimpla upp lite regnbåge. Nu börjar det sina i frysen och det är alltid gott med lite fisk. Hade tänkt lägga ett par bågar i röken till jul.



Kommentarer
Postat av: Micke.S

Tjena Honken!

Har du hört om det ligger några isar häromkring än?

Börjar själv bli lite sugen på att få pimpla.

Har hört att dom varit ute på Stensjön mellan Falun och Borlänge men det var ett tag sen..

/Micke.S

2008-11-30 @ 11:43:41
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Nej jag har inte hört nåt än. Isarna la sig väl någorlunda för nån vecka sen, men nu har det ju varit mildväder så jag törs mig nog inte ut på nån is än :)



Ska nog prova Stensjön i vinter, det finns riktigt grova regnbågar i den sjön.

2008-11-30 @ 17:31:44
Postat av: Micke.S

Ja dom säger det, själv har jag aldrig lyckats där men har väl inte provat så många gånger heller.

Ska bli kul att testa Siljan i vinter men det lär väl dröja tills isen lägger där. Rämen gick ju också bra i vintras även om det inte blev nån storöring. Du kanske är intresserad av att hänga med till någon av ovanstående sjöar framöver,hör av dig i så fall.

Vi hörs /Micke.S

2008-12-02 @ 16:40:06
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Ja det vore kul, vi kan höras lite närmare när vi har isar som man kan lita på.



- H

2008-12-03 @ 07:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0