Vinterövning i maj

Igår hade jag lovat bort mig som övningsledare när insatsplutonen skulle öva. Det var ganska lågt deltagande men ett 20-tal soldater trotsade vädret för att kriga lite. Under genomgången före övningen yr snön omkring oss och jag undrar om det verkligen är den 17:e maj samtidigt som jag konstaterar att jag har alldeles för lite kläder på mig. Tanken idag är att hundgruppen ska övas ordentligt i jakt och spårning. Efter första momentet är vi en gruppchef kort. Han har nämligen kidnappats för en svensexa och jag kan knappt tänka mig hur han mår idag. Hela dagen snöar det och jag är genomfrusen när jag åker hem sent på eftermiddagen. Jag hade kameran med och tog lite bilder. Här kommer några av dem.


[Här är nyckelspelaren för övningen]

[Här har en av terroristerna gett upp]

[Plutonens bilförare övade tillsammans med FMCK]

[Här gör en av grupperna en inbrytning i en byggnad]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0