Lite nyheter

Eftersom jag inte har något eget fiske att rapportera om just nu så satt jag och surfade runt lite. Jag hittade två intressanta nyheter. Den ena gör mig riktigt förbannad medan den andra är betydligt trevligare. Vi kan ta den dåliga först. Det är Norrbottens-Kuriren som skriver om rovfiske utanför Piteå. Någon eller några har troligtvis redan innan vintern lagt ut nät och en ryssja för att sen lämna grejorna där. Det var Länsstyrelsen som hittade redskapen vid en rutinkoll av kuststräckorna. I redskapen satt död och döende fisk kvar. Jag förstår inte vad de som sätter ut näten tänker. Det finns ingen logik nånstans. Min personliga åsikt är att nät borde förbjudas. Norrbottens-Kuriren beskriver det inträffade som rent svineri och jag kan inte annat än instämma. Även om man skulle få tag i de ansvariga tvivlar jag på att de skulle få kännbara straff. Jaktbrott tas på stort allvar men när det kommer till olovligt fiske händer det inte mycket. Läs artikeln på Norrbottens-Kuriren.se

Nu till den lite roligare nyheten. Idag fångades en hälleflundra på hela 202 kg utanför norska Vaeröy. 202 kg det är en imponerade fisk det. Det var under ett guidat fiske fångsten gjordes.

Källa. www.fiske-feber.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0