Inget fiske på ett par dagar

Nu blir det tyvärr inget fiske på ett par dagar. Det är så mycket annat jag måste hinna med den här veckan. Jag hoppas att jag hinner få ett par bra fiskedagar till i Tänger innan öringen börjar gå ner i sjön. Visserligen kommer harrfisket igång på allvar snart och det brukar vara rikitgt kul i Tänger. Det börjar även bli dags att tänka på en tur upp till Älvdalen, den 16:e maj öppnar de strömmande partierna i Österdalälven. Jag är riktigt sugen på en tur dit upp, personligen tycker jag att Älvdalen erbjuder det bästa fisket i Dalarna. Det är lite längre att åka men det är helt klart värt det. Jag får väl istället fortsätta med fiskeguiden på lediga stunder. Arbetet med boken har fått en ny inriktning nu och jag hoppas att jag kommer kunna ha den klar till jul. Hur som helst är det ingen panik med den saken, det får helt enkelt ta den tid det tar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0