Gäddfisket i Furudal

Här kommer en kort rapport från dagen. Egentligen var det inget märkvärdigt med fisket idag. Vi var ute på sjön prick klockan 10 och hade wobblers på släp 10.05. Klockan 10.20 hugger första gäddan på ett av mina spön. Det är en liten gädda på 1 kilo max. Jag skakar loss den utan att ens ta upp den i båten. Jag är inte nån stor fantast av gäddor. Är den inte av beydande storlek slipper jag gärna att kladda med dessa odjur. 10.40 hugger nästa gädda som är ännu mindre, snabb återsättning av den här gynnaren också. Nu har vi kommit in i en vik där vi haft bra utdelning förra året och vi hoppas på nåt större nu. Det hugger på ytterligare några gäddor vilket i alla fall bekräftar att den Zalt jag har på spöt fungerar bra. Eller jag ska kanske säga fungerade bra. Den sitter numera på botten av Oresjön. Totalt blev det fem gäddor för mig idag. Nicklas fick inte en enda, tröttnade ur och ville åka hem. Själv åkte jag hem, bytte utrustning och drog iväg på lite regnbågsfiske istället. Men det orkar jag inte ta nu. Nu är det sängen som gäller, klockan ringer 05.00 och då är det dags för jobb igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0