Bromsbyte, besiktning och gäddfiske

Idag vart till att byta bromsbelägg fram. Lämnade in bilen för att byta bromsarna bak för en månad sen. Men på besiktningen tyckte man att jag hade för ojämn bromsverkan fram. Den här gången vart till att göra det själv istället. Jag satte på nya bromsbelägg och smörjde upp ett kärvande bromsok. Nu ska det nog fungera hoppas jag. Jag ska besiktiga om bilen imorgon, jag får åka dit tidigt eftersom vi ska till Furudal och fiska gädda imorgon. Det ska bli kul att fiska lite från båt igen, det var ett tag sen jag var ute på sjön. Jag tror att gäddfisket kan vara bra nu, vattnet har höjts den senaste veckan i många sjöar. Det vore kul att få ta en rekordgädda imorgon, jag har fortfarande ett ganska blygsamt gäddrekord på cirka 5 kilo.

Kommentarer
Postat av: Sportfiskaren

Hoppas att du tar hem gammelgäddan. Tar du den på fluga?

Bara inte du får körförbud på bilen.

2008-05-08 @ 05:57:30
URL: http://sportfiskaren.blogg.se
Postat av: Honken

Nej imorrn blir det lite fiske med kastspön från båt. Ja det vore nice att få komma till tals med stor och förbannad gädda.

2008-05-08 @ 07:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0