Planering

    Nu är det som jag tidigare sagt hög tid att bestämma vart årets fiskeresa ska förläggas. I helgen kommer bror hit och vi ska planera lite. Som det ser ut nu blir det Jämtland - Hårkan och Långan. Jag har kollat lite lite på nätet vad som skrivits om dessa vatten på olika fiskeforum och det vekar helt ok. Det går ju inte att jämföra med helikopterlyft och fjällfiske men detta kommer att bli betydligt billigare i alla fall. Nu är det bara att hoppas att Martin också kan följa med. Jag vart även otroligt sugen på att fiska i de nedre delarna av Kaitum efter att ha läst ett repotage i senaste "Allt om flugfiske" Nackdelen är att det är så jäkla långt att åka, men det kan det ju å andra sidan vara värt. Jaja vi får se vad det blir... Med ett par öl ikväll ska vi väl kunna utverka en plan hoppas jag.

    Nu har jag äntligen fått min rulle och lina i alla fall. Var och hämtade den igår. Jag har redan provkastat den men jag väntar verkligen på att få fiska med den på riktigt. Den här linan var helt underbar att kasta med och den funkade klockrent med det nya spöt. Nu börjar jag se slutet på den här vintern, om en månad kommer jag i bästa fall kunna börja fiska igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0