Nytt försök på gädda

Imorrn ska det bli ett nytt försök att fånga en fet gädda innan leken. Jag kom att tänka på ett bra ställe som jag fiskade på förra året vid den här tiden. Visserligen fick jag inget då, men några andra som höll till på samma ställe tog ett par riktigt fina gäddor. Vad jag kommer ihåg så var i alla fall en på över 10 kilo. Det bästa vore nog att fiska med kastmete och levande mört, men det känns som ett allt för stort projekt att köpa mört och fixa flöten. Sen finns det ju lite tveksamheter i att fiska med levande bete. Nu är det bara att hoppas på att vädret blir bra.

Jag rapporterar imorgon om hur fisket har gått. Förhoppningsvis så har jag bilder på en rekordgädda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0