Nattfiske

Jag är precis hemkommen från lite nattfiske. Jag åkte upp till Tänger strax innan tolv för att se om öringen vakade. På vägen upp kändes det inte så mörkt, men när jag väl kom ut i strömmen var det ändå ganska mörkt. Jag hade tacklat upp med en Goddard Caddie i storlek 12. Det är dock väldigt svårt att se flugan i strömmen så det blir lite blindfiske i bokstavlig bemärkelse. Men efter bara ett par minuter så hugger en liten harr på flugan. Jag tar snabbt in den och släpper tillbaka den. 5 minuter senare sitter det något på kroken som jag aldrig tidigare fångat. Det är en fladdermus som råkat fastna på min fluga. Den är så lätt så jag vet inte om den fastnat i luften eller på vattenytan. När jag fått in den ser jag att det inte är nån vacker skapelse, den ser ut som en slätrakad pung ungefär. Ursäkta bildspråket, men den gör verkligen det. Jag lyckas kroka av den lilla gynnaren och den far iväg igen. Nu passar jag även på att byta fluga till en streamer och fortsätter fiska mig ner genom strömmen. 40 minuter senare har jag gått igenom strömmen utan några hugg och jag känner att det ska bli skönt att åka hem och sova ett par timmar.

Kommentarer
Postat av: Micke.S

Knyta på en Goddard Caddie och dra ut i natten.

Kanske ett bra sätt att få frun att intressera sig för flugfiske :)

/Micke.S

2008-06-06 @ 22:58:57
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Hehe nja kanske inte det bästa sättet :)

2008-06-07 @ 14:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0