Nattis första flugfångade fisk

Jaha då var det slut på ledigheten. Varför går ledigheterna så jäkla fort, när jobbveckorna går så jäkla segt? Idag var det verkligen måndag på riktigt. När jag har kommit till jobbet får jag ett sms från Natalie som säger: "Det står en massa folk i hallen som säger att dom ska dra kabel" Det var alltså fortsättningen på allt borrande jag upplevde förra veckan. Men nu skulle det göras hos mig vilket jag hade glömt bort. När vi kommer hem senare på eftermiddagen är kaos hemma. Det står 4 hantverkare i min lilla etta och de har rumsterat om alla möbler. Vi inser ganska snart att det inte är nån ide att vara hemma. Istället åker vi och handlar lite och sticker och grillar lite.

Igår vart det i alla fall fiske. Jag hade övertalat Natalie om att försöka lära sig flugkasta. Vi åker till en strand där vi får vara ifred och sola samtidigt. Efter några timmars övande åker vi till en av tjärnarna för lite skarpt fiske. Det är 30 grader varmt ute och jag vet det är ju inte direkt nåt drömläge för fiske. Det tar inte mer än ett par minuter för en regnbåge att hugga på Nattis fluga. Hon blir lite nervös och jag försöker ge instruktioner. Det är en riktigt stor fisk som huggit men när den gör en snabb rusning rycker den av tafsen. Jag knyter på en ny tafs och fluga och hon fortsätter att jaga en ny fisk. Efter en stund hugger det även för mig. Det är en regnbåge som fått vara i tjärnen sen förra året. Den har fina fenor och det märks för att den var riktigt stark. Jag hinner inte mer än återsätta den förän det sitter ytterligare en fisk på Nattis fluga. Den här gången går det bättre. Det är en öring som fastnat och den är lite mindre än regnbågen. Efter en del drillande kan hon landa sin första flugfångade fisk, dessutom är det en fin öring. Vi känner oss ganska nöjda och i den här värmen orkar vi inte fiska mer.



Kommentarer
Postat av: Jari

GRATTIS Natalie.

2008-06-03 @ 15:54:54
URL: http://fiskefeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0