Harrfiske

Igår vart det lite harrfiske på eftermiddagen. Åkte till ett av klubbvattnen där jag vet att de finns gått om harr. Det vart ett helt ok fiske, men det var bara småharrar som ville hugga. Hur som helst var det riktigt bra torrflugefiske så det var kul. Det är ju betydligt mycket roligare att fiska med torrfluga tycker jag. Jag pratade tidigare om att jag skulle köpa ett par nya vadarkängor. Det fick bli så idag, tog en tur till Capricorn och kom hem med ett par Guideline Crosswater. Dom kändes rikitgt bra, lätta och sköna på fötterna.



Nu hoppas jag att jag hinner ut en sväng imorgon så jag kan testa om dom är så bra som jag tror. Är lite sugen på att prova någon ny ström. Jag vet inte riktigt var jag ska åka. Jag får helt enkelt sätta mig med en karta och kolla efter något bra ställe.

Kommentarer
Postat av: Jari

Lycka till med kängorna.

Skitfiske

/Jari

2008-06-05 @ 13:29:22
URL: http://fiskefeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0