End of an era!

[Haninge tisdag den 22/1]

Efter 8 år i Försvarsmaten och de nationella skyddsstyrkorna har jag nu tagit beslutet att avrusta. Jag känner att jag inte har tid och engagemang som krävs. Det känns samtidigt lite vemodigt att sluta och jag kommer att sakna gemenskapen i plutonen och kompaniet. Men jag har helt enkelt så mycket annat att göra och efter mycklet övervägande fick det bli den här lösningen. Att jobba femskift, och därmed jobba 3 helger av 5 innebär att jag inte alltid vill offra de lediga till kungen.
Jag har nu satt igång med ett projekt som tar en hel del tid i anspråk, jag håller nämligen på att skriva en fiskeguide över dalarna. Jag har väl visserligen ingen deadline men jag vill arbeta på kontinuerligt i alla fall så jag kommer framåt. Jag hoppas att få lite skrivet nu på ledigheten, jag är på besök i sthlm igen och har dagarna lediga när Natalie är i skolan. Det är ju bra att ha nåt att göra och inte bara kolla på tv.
Jag satt igår och funderade på om jag skulle passa på att åka på guidat havsöringsfiske nån gång när jag ändå är här, Men det får nog vänta lite tills det blir lite skönare väder ute. Kanske slutet av mars skulle kunna vara nåt.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej. Brukar vara in och läsa din blogg lite nu och då. Jag är själv biten flugfiskare, bosatt i Falun, så det är mycket intressant att läsa om någon som bloggar om "mina" hemma vatten..
En fiske-guide över dalarna tycker jag låter jättbra! Önskar dig lycka till med det projektet.
Mvh Daniel

2008-01-23 @ 15:49:54
Postat av: Honken

Trevligt med läsare utanför de närmast sörjande. Ja jag hoppas att jag kan publicera i slutet av året.

2008-02-04 @ 23:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0