Nya platser

    När man inte kan fiska kan man ju alltid leta nya ställen för sommarens fiske. Jag och Martin kände att vi behövde komma ut lite. Det var fint väder och vi bestämde att vi skulle kolla in en ström som det ska fiskas i till sommaren. Vattnet har en en naturlig öringstam, visserligen inte några bjässar men det finns i alla fall enstaka exemplar på runt kilosstrecket. Jag har fiskat i den här strömmen förut men bara i en liten del. Det ska det dock bli ändring på till sommaren. Vi hittade ett antal platser som ser riktigt intressanta ut. Det här är ett ganska litet vatten och det är mycket vegatation runt omkring vilket gör fisket lite komplicerat bitvis.

image92
[Det här den övre delen av strömmen och här jag fått en par öringar förra sommaren.]

image93
[Vid den här bron tror jag att kan finnas stora chanser att få nåt, kanske står det nån större här, det var ganska djupt här.]

image94
[Här mynnar strömmen ut i en mindre damm, utanför utloppet kan det vara riktigt hett. Det finns även gädda i vattnet så den möjligheten finns också.]

Kommentarer
Postat av: Mattis

Vad heter strömmen?

2008-07-31 @ 15:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0