Rödingfiske på Logärden

Nu är det alldeles för länge sedan några fiskegrejer hade kontakt med vatten. Jag funderade starkt på om jag skulle försöka få med mig någon för lite rödingfiske på Logärden. Men om jag inte minns helt fel från förra året så öppnas inte sjön för fiske förrän i februari. Kommer ihåg detta då jag och Martin isället åkte till Lilla Logärden och frös häcken av oss en hel dag utan att känns så mycket som ett ryck i våra grejer. Det finns ju dock många sjöar som lämpar sig för isfiske, Stensjöområdet t.ex. där finns dessutom riktigt stora bågar att lura upp ur djupet. Vi tog en prommenad idag och gick ut på isen på Runn, isen är ordentligt tjock nu men jag har dålig koll på vart man ska fiska. Det skulle vara trevligt att pimpla lite abborre också, kan va gott med panerad, stekt abborre nu så här efter all julmat.

Jag får göra en koll bland de som är mer insatta i det här med isfiske, för nu måste jag komma ut och fiska lite känner jag. Det är inte bra för psyket att inte ha fisket på flera månader.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Rödingen nappar på Havsen Linghed

2009-01-13 @ 19:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0