Rökt fisk till nattskiftet

Det var som planerat en fisketur idag. Dock vart det inte två stopp som jag hade planerat. Nej jag fick en fisk ganska omgående efter jag börjat fisk. Då kom jag och tänka på att det skulle smaka gott med lite rökt fisk att ta med till jobbet. Man måste ju ha nåt att trösta sig med när man ska jobba natt. Så nu ikväll har jag rökt en fin regnbåge på strax under kilot. Ja måste säga att det var tur att jag köpte en stor röklåda, det är precis så dom rackarna får plats.


Kommentarer
Postat av: Herr D

Japp, har samma lika. Funkar hur bra som helst. Ett tips om du nu förmodligast inte redan känner till det är: Vatten i en bunke, salta och rör om tills en rå potatis flyter (Mycke salt), lägg i fisken i kylen över natten, sen på röken, då blir den salt rakt igenom. Mumma ;-)

2008-08-28 @ 09:08:52
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Honken

Jajamen precis så brukar jag göra fast utan det där med potatisen :) Men igår hade jag inte riktigt tid att vänta så länge så den fick ligga i 4 timmar bara. Annars är det ett perfekt sätt att salta fisken på.

2008-08-28 @ 14:47:54
URL: http://www.flyfisher.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0