Tråkigt

Fan ibland är det bara tråkigt att vara ledig. Jag har dessutom skitledigheten nu, alltså att vara ledig mitt i veckan. Inte är det nå bra väder heller så man kan ju inte fiska. Hade det vart säsong hade det ju inte spelat nån roll, men så här års är det inte direkt nån mening att dra iväg om det är pissigt väder. Jag tog en tur med bilen idag, mest för att ha något att göra. Tänkte att jag skulle ta en tur till en av tjärnarna för att kolla hur mycket is det är kvar. Fortfarande är det en hel del men jag skulle tro att det kommer gå hårt åt den om det bara får vara lite varmt ett par dagar. Det som däremot inte var så stabilt, var vägarna. Trodde helt ärigt att jag skulle köra fast långt ut på skogen. Men jag hade tur och klarade mig, men jag kan säga att nästa gång blir det att gå en bra bit. Jag borde köpa mig en bättre bil, nåt fyrhjulsdrivet vore ju ganska klokt med tanke på dom vägar jag åker på. Men det är ju inte direkt gratis att köpa en bil tyvärr, det är bara att hoppas på den där lottovinsten som borde komma nån gång i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0