Till minne av Pernilla Hellgren

Igår när jag var på väg hem från jobbet och och närmar mig min parkering ser jag några marschaller på cykelbanan. När jag kommer närmare ser jag att det är hundratals marschaller tända längs hela cykelbanan ner mot den gångtunnel där Pernilla Hellgren mördades för några år sedan. Det finns inte en människa i närheten och jag antar att det har varit nån form av minnesstund tidigare under kvällen. Jag parkerar bilen och går en tur längs cykelbanan. Jag måste säga att det var en ganska märklig känsla som infinner sig. Ett varmt ljus som sprider sig genom skogsdungen och jag hör ljudet från marschallernas fräsande. Det var en fin gest av de som anordnat detta, det måste kännas otroligt skönt för de anhöriga att historien tillslut har fått svar och ett avslut.

Jag skulle ha skrivit om detta redan igår natt men det gick inte att logga in. Det har varit lite mycket strul på blogg.se på senaste tiden tycker jag. Hoppas att allt kommer fungera bättre efter flytten.

image119

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0