Fortfarande tjock is

Idag tog jag en tur ut med flugspöt igen. Jag provade samma ställe som tidigare men utan nåt resultat denna gång heller. Jag antar att det bara är att nöta på så ska det väl lossna nångång. Det vart en ganska kort tur, jag kom inte ut förrän klockan var fyra på eftermiddagen. Jag fiskade av ett par intressanta strömmar under en och halv timma, sen var mina fingar blåa och stelfrusna. Eftersom jag var i krokarna av våran tjärn så tänkte jag passa på att kolla hur det stod till med isen. Denna gång ställde jag bilen på fast mark och gick ett par kilometer till tjärnen istället. Väl på plats kunde jag konstatera att isen ligger kvar. Det har dock tagit en hel del på den och längs stränderna börjar den släppa. Jag skulle tro att inom två veckor så är det öppet vatten. Det som var lite positivt dock är att det börjat kläcka en del insekter nu i alla fall. Jag såg en del fjädermygg och andra små flygfän. Nu är det bara att ge sig till tåls ett litet tag till innan det lossnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0