Summan av alla laster...

Det sägs att summan av alla laster är konstant, frågan är då vilka laster jag ska lägga mig till med? Det är alltså så här; jag håller på att sluta snusa. Hittils har det gått ganska bra ändå får jag väl säga, nåja jag har väl fuskat lite, en och annan ciggarett har det blivit, men jag tror att ändå att det är bättre just nu än att fuska med en snus. Hur som helst, för att detta ska kunna gå vägen tror jag på nikotintuggummi som ett komplement till snuset, det är ju både bättre en cigg och snus. Det roliga är dock att jag läste Magnus Ugglas blogg av en händelse. Han hade publicerat ett inlägg just under samma rubrik som jag gör nu. Jag hoppas bara inte att det är det hör jag har att vänta mig. 

[ur Magnus Ugglas blogg]

Jag har en kompis som gör en stor affär av att han lyckats sluta snusa.

Njae, han röker inte heller säger han. Bara någon enstaka gång, ibland.
Bra kan man kanske tycka. Icke! Han tuggar nämligen nikotintuggummi

istället. Och som han gör det. Sen han slutade snusa tror jag inte att

jag sett honom en enda gång utan malande käft. Dessutom låter det.

Extra mycket i telefon:

 

Jag: Tja det är jag

Han: Hej! (smask, klaffs, gurp)

Jag: Du har inte funderat på börja snusa igen?

Han: Nej (smask), det här känns mycket bättre (klaffs, grupp, chucka, chucka)

Jag: Är du uppe på 4-milligrammarna nu?

Han: Nej (smask, chucka, chucka)... förlåt jo jag ljög. Men de andra tuggen känns som lights

Jag: Hur många om dan?

Han: (Klaffs, klaffs) En karta ungefär

Jag: Vad föredrar du; mint, lakrits eller frukt?
Han: Vad helst jag kommer över (smask, smask, klaffs)

Jag: Du har inte börjat fundera på att börja snusa igen istället?

Han: (Chucka, chucka, chucka, chucka, chucka) Hela tiden

Jag: Så, vad väntar du på?

Han: Att dom ska lansera 8-milligrammare (smask, smask, smask, smask)


Det är bara att hoppas att summan av alla laster inte är konstant, då kan jag ju lika gärna snusa. Idag är det i alla fall en vecka sen jag snusade sist, hoppas att det håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0