Strul


En annorlunda fisketur, torsdag den 10 maj...
Ja igår skulle vi göra en kombinerad fisketur och picknick men det gick inte riktigt som vi hade tänkt oss. Till att börja med skulle det bestämmas vart vi skulle åka. Det kan ju låta ganska enkelt men det var det inte. Till slut kom vi fram till att vi skulle åka till Lisstjärn. Men innan vi kunde åka skulle det packas mat för ett helt kompani. Så efter många om och men kom vi till slut iväg. Ett kort stopp för att köpa fiskekort och sen mot Lisstjärn. Det var bara en i sällskapet som visste var denna plats låg... eller ja på ett ungefär i alla fall. Väl framme så hade det börjat regna ganska ordentligt och tjärnen var inte direkt nån bra flugfisketjärn. Efter lite överläggningar i bilen bestämde vi oss för att åka till Åltjrän istället. Men på något sätt under resans gång vart planen ändrad igen och vi skulle nu till Sätterbotjärn istället. När vi äntlighen kommit dit så har det börjat regna ännu mer. En viss irritation råder nu i bilen. Efter en massa velande hit och dit bestämms det att vi ska åka hem till mig och steka korv och äta resten av matsäcken inne istället. I ärlighetens namn ska jag väl säga att jag inte var så fiskesugen längre så det lät ganska bra att åka hem och äta. Men så lätt skulle det ju inte vara. Halvägs hem meddelar Jesper att bilen känns "skum". Vi stannar på en mack och upptäcker att vi hade fått punka. Det var bara att lasta ur alla grejer ur bilen och byta däck i regnet.

Till slut landade vi ändå hemma hos mig och fick i oss lite korv och annat. Det vart helt klart en annorlunda utflykt den här gången. Hur som gjorde det inte så mycket. jag hade redan fått min dos av fiske för dagen. Tidigt på morgonen åkte jag till Lamborn. Under förmiddagen hade jag det bästa fisket på hela sässongen. Under ett par timmar tog jag sju harrar, varav en den största jag någonsin fått. Den mätte 40 cm och är förmodligen en av dom största som simmar i vattnen här om kring. Den kommer nog bli mycket god efter röken.

Idag blir det inget fiske, utan bara lite slappande framför tv tror jag, men lite sugen är man ju ändå .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0