Öring idag

Idag fick man äntligen årets första öring. Egentligen hade jag ju inte tänkt att fiska idag, men ni vet hur det kan bli. Jesper ringde och var sugen på att fiska och ska jag vara ärlig så övervägde jag inte särskilt länge innan jag bestämde mig för att hänga med. Det bar av till tängerströmmen utanför Enviken. Vädret var väl lite sådär och det började åska och regna nästan med en gång... det såg alltså inte bra ut. Öringen var helt klart lite svårflirtad idag, jag provade med en rad olika flugor som visat sig vara effektiva tidigare men de var tydligen inte populära idag. Till sist knöt jag på en streamer storlek 6 och efter två kast högg en fin halvkilosöring på. Den bjöd på en ganska kort men ändå underhållande fight. Det var hur som helst riktigt skönt att få en öring på kroken igen, det var ren och skär lycka kan jag säga. Svårt att förstå hur glad man kan bli för något så enkelt. Det visade sig visst att jag inte var den enda som varit ute efter den här gynnarn, den hade stora bitmärken efter en gädda tvärs över ena sidan. Än en gång har den klarat sig undan. Efter en snabb fotografering så fick den simma tillbaka till friheten igen.



Kommentarer
Postat av: Julia

Kul med ditt intresse för att fiska...undrade bara om det är du som jag jobbade med på hemköp Svalan ett tag? du var i alla fall lite lik honom...

2007-05-09 @ 10:21:33
Postat av: Honken

Hehe ja det stämmer nog bra det. Jag har jobbat där men det är ett tag sen nu. Kan inte riktigt placera dig, känner säkert igen dig om jag såg dig

2007-05-09 @ 16:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0